Verhalen over klanten

Op deze pagina tref je twee casussen die gaan over ouders die vanwege de problematiek in hun gezin zijn bijgestaan door hulpverleners. Zowel de ouders als de hulpverleners komen aan het woord.

De casussen* zijn direct overgenomen uit een onderzoeksrapport dat ik in 2013 met twee medestudenten schreef. Dit rapport is hieronder te downloaden.

De casus van Janne en Fokko heb ik als uitgangspunt gebruikt om deze commerciële tekst** te schrijven:

Het verhaal van Janne en Fokko (fictief)

*De casussen
Voor het afstudeeronderzoek interviewden we zowel hulpverleners als ouders in hulpverleningstrajecten met zorgcoördinatie. Het doel was om helder te krijgen hoe het ouderperspectief zich tot het perspectief van hulpverleners verhoudt in hulpverleningstrajecten met zorgcoördinatie.

In totaal beschreven we zes casussen, waarvan ik de bovenstaande twee voor mijn rekening nam. De namen van de respondenten zijn gefingeerd vanwege hun privacy. 

**Het verhaal van Janne en Fokko
Om deze tekst snel te kunnen schrijven heb ik ChatGPT gevraagd om de casus te herschrijven tot een commerciële tekst. Vervolgens heb ik deze – door AI gegenereerde tekst – nog herschreven, zodat ik er zelf tevreden over was.